Als hoofd BHV verwacht u van iedere bedrijfshulpverlener optimale prestaties, want u streeft naar goede kwaliteit van uw BHV organisatie. Als u uw bedrijfshulpverleners motiveert, willen zij zelf graag optimaal presteren en kunt u met minder moeite de BHV verbeteren.
Op een netwerkbijeenkomst vertelde een dame, die werkt als human resource manager, dat bij hen een nieuw hoofd BHV is komen werken. Een leuke vent, vol ambitie. Hij wil de BHV methoden op hun bedrijf verbeteren. Zij is ook bedrijfshulpverlener en ervaart zelf hoe hij leiding geeft. Hij is hoofd BHV, dus hij bepaalt dat ze veranderen.
Bedrijfshulpverlener positief benaderen
Haar collega’s hebben helemaal geen zin in verandering en het hoofd BHV krijgt van hen veel tegenstand. Zij vraagt zich af hoe je een statische BHV organisatie in beweging krijgt, zonder tegenstand op te roepen. Wil hij te snel veranderen of deugt zijn aanpak niet? Zij vindt dat het probleem is dat mensen verandering best eng vinden, want je weet wat je hebt, maar wat je krijgt, moet je nog maar afwachten. Daarom vroeg ik haar of hun hoofd BHV niet alleen positieve energie steekt in wat hij zelf wil bereiken, maar ook in zijn bedrijfshulpverleners. Heeft hij vertrouwen in hen en staat hij open voor de ontwikkeling van hun bhv competenties?
Bedrijfshulpverlener motiveren
Zij vertelde dat zij het hoofd BHV heeft voorgesteld de bedrijfshulpverleners te motiveren, zodat ze graag zelf hun BHV methoden willen verbeteren in plaats van hen een verandering van bovenaf op te leggen. Als hij hen motiveert, kan hij met minder moeite de bedrijfshulpverlening verbeteren. Wat vindt u, heeft zij gelijk? Hoe pakt u het aan?
Voor een motiverende bhv cursus of bhv herhaling bij één van de door NedCert erkende opleiders, zoals bij bhv amsterdam, bhv sneek, bhv emmen, bhv enschede, bhv doetinchem, kunt u uw bedrijfshulpverlener aanmelden via www.nedcert.nl